Where's the sun in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natasha Rijkhoff - WaarBenJij.nu Where's the sun in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natasha Rijkhoff - WaarBenJij.nu

Where's the sun in Sydney

Door: Natasha

Blijf op de hoogte en volg Natasha

02 Maart 2013 | Australië, Sydney

Alweer ruim een maand voorbij sinds Rox en ik onze eerste stap zetten op Australisch grondgebied. De eerste 3 weken in Melbourne waren heerlijk. We hadden het goede geluk om over een baantje heen te strompelen, en van het loon dat we daar ontvingen, kunnen ze in Nederland wel wat van leren. Aan de andere kant mag dat hoge uurloon ook wel, aangezien ze hier zonder schaamte 8 dollar voor een ijsje vragen en 10 dollar voor een pot pindakaas. Het is gek hoe snel dat went.
Toch zijn we tot nu toe heel erg verwend. De familie waarbij we verbleven in Melbourne heeft ons een weekend meegenomen naar the Great Ocean Road, waar we verbleven in the Australian Bush en voor het eerst haai hebben gegeten. We hebben daar ook gesurfd en koala's en kangaroes in het wild gezien.
Na een pijnlijk afscheid van onze lieve Australische familie in Melbourne zijn we vorige week naar Sydney vertrokken.
Nu zijn we hier al anderhalve week, en weer zijn we zo goed als perongeluk in werk gevallen. We zijn au pair. Dat betekend om de dag wat eerder opstaan en luchpakketjes smeren, op de trampoline springen, fairy cakes en chocolade taart bakken en als de kinderen naar school zijn op het strand liggen of snorkelen. Al met al, erg zwaar dus.
Sydney is een heerlijke stad. We wennen eraan, en raken er lang niet zo vaak verdwaald als in de rampentrams in Melbourne. De stranden zijn prachtig en hopelijk gaan we dit weekend nog surfen. We hebben ook al heel veel mensen hier ontmoet, zowel echte Sydneyers als mede reizigers, en dat maakt het toch allemaal wel erg plezant.
Het enige minpuntje op dit moment is het weer. We hadden het niet verwacht, maar het regent. Niet constant, maar wel te vaak. Dat is erg jammer in een stad van stranden. Maar als het goed is houdt het snel op zodat wij Bondi kunnen verkennen en naar een moonlight cinema kunnen gaan.

Slaap lekker

Groetjes vanuit de toekomst

• 02 Maart 2013 - 11:02

Caroline:

Great to read what you are up to and now for the translation...... Big kiss