It's amazing how time flies - Reisverslag uit Mullumbimby, Australië van Natasha Rijkhoff - WaarBenJij.nu It's amazing how time flies - Reisverslag uit Mullumbimby, Australië van Natasha Rijkhoff - WaarBenJij.nu

It's amazing how time flies

Blijf op de hoogte en volg Natasha

21 April 2013 | Australië, Mullumbimby

Hello again,

Ik ben alweer bijna aan het einde van mijn verblijf in Australie. Het is belachelijk hoe snel de tijd gaat. Het glipt door de vingers als het witte zand van de Australische stranden. Aan de andere kant voelt 3 maanden ook wel lang. Ik heb al zo veel gedaan, zo veel mensen ontmoet, plekken gezien, ervaringen opgedaan.
Sinds mijn laatste verslag ben ik al op ontelbaar veel andere plekken geweest, zo veel dat mijn tweede dagboek ook al vol drijgt te raken.
Na Coffs Harbour zijn we doorgereisd naar Byron Bay, een heerlijke plek vol zon, strandgangers en backpackers. Daar hebben we onze prachtige Zweedse vriendinnetjes her ontmoet en hebben we een aantal zeer geslaagde avonden beleefd. Omdat de wind ons in de rug zat zijn we daarna met z'n vieren naar het zuiden ge-hitch-hiked om een week in een Surf Shack te werken in Evans Head. Daar hebben we groepen christelijke kinderen leren surfen en hebben we ons erg vermaakt met de kayaks en jet-ski. We hadden het hele hostel voor ons zelf, en betaalden het door ons te vermaken in het water.

Toen we uitgesurfd waren vertrokken we weer noord-waarts. We gingen naar Nimbin een volkomen hippie, en vrij toeristisch stadje midden in de bergen. We verbleven daar voor een week met een hippie community. Geen gas, geen stromend water, geen electiciteit, geen douche, geen wc. Wel een koude rivier. Desalniettemin was het een prachtige plek, midden in het regenwoud, tussen de bergen. Veel avonden werden doorgebracht met chocolademelk, kaarslicht en ukelele muziek. De dagen werden vooral gespendeerd in Nimbin zelf, waar we bijna iedere middag heen hitchden. Heerlijk hitchen, zo veel mensen, zo veel verhalen. In Australie zijn mensen onvoorstelbaar aardig en gastvrij. Zo veel mooie verhalen.

Na Nimbin was het weer een nacht Byron en, na een verdrietig vaarwel van de lieve Zweedsen, was het op naar de Gold Coast. Ook daar hebben we ons erg vermaakt, hoewel Surfers Paradise niet is aan te raden voor mensen die houden van mooie architectuele en culture aspecten van een stad. Die bestaan daar niet, pech gehad. We waren er niet lang want we moesten Dave ophalen van het vliegveld in Brisbane.

In Brisbane zijn we niet lang geweest. Lang genoeg om een krakkemikkige auto op te halen en hele goede deals te sluiten in kampeerwinkels. Daarna gingen we maar verdwalen in de bergen. En maar goed ook want anders was ik nooit in een boomhut op Mount Glorious terecht gekomen. Nog meer geweldige mensen. Het houdt niet op.
Hoewel het weer niet mee zat zetten we steevast onze tocht naar het noorden voort. We hebben gekampeerd op prachtige eilanden, aan het strand en tussen de kangoeroe's, waar onze tenten bijna wegbliezen en op vele ander kustplaatsen waar we maar moesten bidden dat we niet weg zouden spoelen.

Net op de dag dat ik weer naar het zuiden zou vertrekken en Rox en Dave zou achterlaten, brak de zon eindelijk door. We hebben toch nog een dag op het strand kunnen liggen.
En nu ben in in Mullumbimby op een biologische bananen boerderij en het is heerlijk. Iedere ochtend naar het strand, zwemmen, markten, chillen, schilderen, misschien even werken. Ik maak 5 bananen milkshakes per dag terwijl ik uitkijk over de zee. Het leven is hier goed.

Nog maar een week en dan vertrekken we alweer naar Nieuw Zeeland. Bizar. En leuk. See ya.

  • 23 April 2013 - 17:24

    Xantoucha:

    Ha Natas!
    Wat maak jij ongelooflijk veel toffe dingen mee. Ik kan alleen maar zeggen hoe MEGA jaloers ik ben op deze prachtige verhalen!
    Geniet van al het moois en ben benieuwd naar nog meer verhalen!
    XX

  • 28 April 2013 - 21:43

    John Anker:

    Hoi Natasha,
    Ik hoop dat je vakantiegeld niet te hard op gaat en dat je nog aardig wat dollars kan bijverdienen. Een goede overtocht naar Nieuw Zeeland toegewenst. Het zal anders zijn dan Australie. Hopelijk hebben jllie weer een great time. Volgend jaar ga ik daar ook heen. Zorg dat je ok wat leren mee neemt voor de wat koudere en nattere dagen. Volgens de boekjes i het ontzettend mooi in Nieuwe Zeeland en zullen jullie nog vele mooie avonturen kunnen gaan beleven met de kiwí's, de dolfijnen en de walvissen.
    Mvg,
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mullumbimby

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2013

Nomaden in Nieuw Zeeland

21 April 2013

It's amazing how time flies

19 Maart 2013

I never want to come home

02 Maart 2013

Where's the sun in Sydney

05 Februari 2013

Life's good in Melbourne
Natasha

Reis door Australië, Nieuw-Zeeland en Noord Amerika

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 3132

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: