Life's good in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natasha Rijkhoff - WaarBenJij.nu Life's good in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natasha Rijkhoff - WaarBenJij.nu

Life's good in Melbourne

Door: Natasha Rijkhoff

Blijf op de hoogte en volg Natasha

05 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Hello lieve koukleumen,

Nog niet eens een week zijn we weg, maar het voelt al een eeuwigheid. Tijdens de vliegreis hebben we alle, maar dan ook alle, leuke en helemaal niet zo leuke films gekeken om de tijd te verdrijven. Verder hebben we de rest van de week niet meer hoeven eten omdat we zo volgestouwd zaten met vliegtuigvoedsel.

We verblijven nu bij een familie in Melbourne. Het huis is 5 keer zo groot als een gemiddeld Nederlands huis en ze hebben genoeg badkamers voor een heel leger. We hebben al genoten van Australische delicatessen gemaakt op de superdeluxe, futuristische barbecue waar de meeste Nederlandse mannen alleen maar van kunnen dromen.

Roxanne en Natasha waren zo naïef om te denken dat zij sowieso geen last zouden hebben van een jetlag. Jetlags zijn voor watjes. Nee hoor, wij zijn fit en jong en dat krijgen we niet. Nou, wel dus. En die jetlag voelde als een klap in het gezicht met een ijzeren hockeystick. Halleluja. Maar gelukkig zijn we daar nu overheen en kunnen we verder genieten van alles wat Melbourne ons te bieden heeft.

Melbourne is awesome! Een combinatie van alternatieve cultuur, trams en zon. Op Federation square staan strandstoelen waar je kunt chillen en de wereld voorbij kan zien gaan of in het park bij de rivier in de zon naar muziekanten luisteren. Heerlijk, heerlijk.

Vandaag gaan we naar de Beach House van mijn familie om te genieten van de hitte. Ook hebben we een baantje voor volgende week op de Universiteit van Melbourne. Contacten zijn goud waard.

Al met al het is hier heerlijk. We zullen waarschijnlijk nogal een shock krijgen als we eenmaal hostels langsgaan, we leven nu in luxe overvloed.

see you later mates, G'day!

xox

• 05 Februari 2013 - 11:06

Isold:

He dames,

Dat klinkt allemaal niet verkeerd. Terwijl ik achter het raam zit en de hagelstenen tegen tegen het huis aan zie vliegen doe ik mijn ogen dicht en zie jullie lekker op het warme strand zitten.
    Fantastisch dat jullie ook al een baantje hebben voor volgende week. Ben benieuwd wat jullie gaan doen. Geniet lekker verder. Lieve groet,
    Isolde

• 10 Februari 2013 - 17:41

Caroline:

Great to read how you are getting along down under. How about an English version for the less linguistically developed members of the tribe;)) hugs x